Rabu, 8 Ogos 2012

Lepas terawih kita ngail


ketika bulan mengambang, kelihatan 2 kelibat angler tgh mengusung joran. deme ke titi ganda lg.. jam 11.00 mlm aksi deme pun bermula..

Buleh sekor baung jer.. Tengalan x ngusik langsung mata kail deme..


Air surut ghupenye.. Ayor pun x cantik untuk mncing mlm..




Klu x dapat tengalan, kira misi x berjaya.. jd tunggu jugak sampai kui 10pg.





Kalau kito ingat kat ore, ore ingat kat kito. Sebab tu dio mari cari kito..

Isnin, 4 Jun 2012

Someone keep asking me,

Why are you interested in becoming an angler?

Jawapannye rupe gini:

1. Memancing mendekatkan diri aku dengan alam dan penciptaNya.

Sebab aku kalo mancing mesti masuk hutan banat. Kawasan yang terpencil. Yang kene trekking. Port yang tiada gangguan. Bila malam menjelma, bintang dan bulan menjadi menjadi teman. Nah.. Kerdilnya kita disisi Yang Maha Pencipta.



  2. Memancing mengajar aku erti kesabaran.

Sabar.. Sabar menanti umpan diragut. Bukan senang nak dapatkan ikan mabeless... Kalau kumpaw pun redho. Tak cepat melatah..Kalau tak de kesabaran, susah.. Kesabaran ini dibina dari kesabaran yang sedikit sampailah tahap kesabaran yang tinggi. Kalau tahap kesabaran yang tinggi. Tali kene rentap dengan ikan sampai putus pun bleh tersenyum..



3. Aku jadi lebih alert

Alert dari mcm2 aspek. Keje mengikat perambut, bermain dgn alatan tajam sampai la tali kail ditarik slowwww pun bleh taw..



4. Aku memancing sbb," I need my own time".



Sbb bila dah mancing.. aku x nak fikir pasei rumah.. pasei kerje.. masalah negara dan sebagainya..

5. Aku nak release tension.

Kita akan release tension bila kita buat apa yg kite suka. Klu org gile karaoke, dia akn pegi karaoke. Klu gile clubing, dia akn pegi huha di clubbing utk release stress. Dah aku suka mancing, aku pegi mancing le.. Phuiiiiii..

 
6. Aku dapat makan ikan yg terbaek dari ladang.

Ikan yg betui2 fresh.. ikan yang rare.. jarang2 jumpa.. ikan yg rege dia 1 kg = rm60.00  atau 1kg = rm120.00.. Mana maw cari kawan... dekat pasar pun tarak.. kalau ade pun insang dah lebam..Phuiiii..  mancing je bleh dapat. 










Kalau kito ingat kat ore, ore ingat kat kito. Sebab tu dio mari cari kito..

Isnin, 16 April 2012

Wishlist 2012

Den berhajat bonar utk memiliki:
1. Jam Gelang Tangan Protrek.


2. Den nak pogi ngail tanpa kumpau di Kenyir

3. Den nak ambik lesen B Full
 Den bukan nak motor dio, nak kan lesen dio jo.. B Full

4. Elikopter.. Sonang den nak gi skodeng ikan kolah aihhh
Hakkk Ptuiiiii...



Kalau kito ingat kat ore, ore ingat kat kito. Sebab tu dio mari cari kito..

Selasa, 3 April 2012

 My philosophy of teaching mathematics has change..
the words " fast & correct" are no longer exist in my mind..
i don't bloody care if they got the wrong answer..
and who care if they took a little bit of time or a lot of time.. mine tooo..


Now, ive turn to...


maths is fun
Kalau kito ingat kat ore, ore ingat kat kito. Sebab tu dio mari cari kito..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...